iun. 11

Cea mai antrenanta reclama a anului 2012

Cea mai antrenanta reclama a anului 2012

In general, spoturile publicitare, reclamele sunt de-a dreptul plictisitoare si am obiceiul de a butona telecomanda pana gasesc canalul de televiziune care imi place sau pana gasesc ceva care sa ruleze pana se termina publicitatea. Sunt multe momentele in care comut de pe un post pe un altul, asta pentru ca intotdeauna canalele preferate de televiziune sunt la finalul listei cu programe. Si fac asta pana ma plictisesc si inchid televizorul. Atunci imi indrept atentia spre laptop si caut niste filmulete amuzante, cu care sa imi umplu seara, in special dupa ce vin de la job.

Asta am facut si cu cateva zile in urma, cand am dat un „search” pe canalul Youtube, cu intentia de a vedea altceva decat o simpla reclama. Vroiam sa vad ceva realizat, regizat foarte bine, care sa capteze atentia publicului intr-un mod unic sau cel putin surprinzator. Si astfel am gasit ceva legat de Belgia, despre un anume post de televiziune intitulat TNT, despre care nu am auzit pana atunci. Si am lasat scurtul videoclip sa ruleze. Muzica dramatica, va spun sincer, m-a tinut in suspans in toate acele nici doua minute cat dureaza clipul. Si va mai spun, chiar este presarat cu multa actiune. Totul se desfasoara intr-o piata din Belgia, unde sunt oameni care se plimba si isi vad de treaba lor, insa un buton rosu atrage atentia unora dintre ei. O sageata sta agatata in dreptul butonului si indeamna la a apasa butonul pentru a adauga atmosferei atat de pasnice, niste drama: „Push to add drama”. Un individ curios care mergea pe bicicleta si care parca facea turul in jurul butonului rosu plasat in piata, l-a apasat la un moment dat. Si de aici a declansat o nebunie.

Dintre persoanele martore la drama creata, unele parca nu credeau ochilor ce se petrece, in timp ce altele erau oarecum amuzate si nu stiau cum sa trateze noua situatie. O masina de ambulanta isi face aparitia, incearca sa ia la bord un pacient si il scapa pe drum, un baiat cu bicicleta cade si se ia la bataie cu individul care conducea ambulanta din motivul ca a cazut din vina acestuia, o tipa imbracata sumar se plimba pe o motocicleta in jurul dramei produse si alti cativa care pornesc focurile de arma si parca totul este dintr-un decor de film. La finalul acestei zarve iscate, un afis urias anunta finalul si prezinta postul TNT si mesajul ” Your daily dose of drama”. Asta chiar nu anticipasem.

Desi reclama la acest post de televiziune este mai veche pentru ca dateaza din anul 2012, cand a si ajuns virala avand peste 30 milioane de vizualizari in doua saptamani, eu am aflat de ea de curand si m-am bucurat sa vad ca un canal TV isi poate face si altfel reclama decat in mod obisnuit. Mi-a parut ceva mai iesit din comun si cred ca si voi sunteti de aceiasi parere. Poate ca o sa caut pe internet „bilete autocar Belgia„, ca sa imi achizitionez de dus-intors si sa merg chiar acolo, in acea piata unde s-a filmat reclama si sa reimaginez scenele la care au luat parte oamenii ce au fost prezenti cand s-a apasat butonul rosu.